Prestatiemaatschappij niet populair. Duurzaamheid: een kwestie van kiezen

Publicatie

Nog geen tien procent van de Nederlanders kan zich vinden in een prestatiemaatschappij met de daaraan verbonden trends naar meer globalisering en individualisering. Dit blijkt uit de eind 2004 verschenen Duurzaamheidsverkenning (RIVM). Meer aandacht voor zaken als solidariteit, goede collectieve voorzieningen, ecologie en regionale ontwikkelingen kunnen wel rekenen op een ruim draagvlak binnen onze samenleving. Deze onderwerpen zijn de belangrijkste bouwstenen om te komen tot een samenhangende beleidsstrategie voor duurzaamheid, die aansluit bij de maatschappelijke voorkeur.

Auteurs

Heiligenberg H van den , Maas R

Kenmerken

Publicatietitel
Prestatiemaatschappij niet populair. Duurzaamheid: een kwestie van kiezen
Publicatiedatum
28 oktober 2004
Publicatie type
Publicatie
Tijdschrift
Arena 2004; 10:6-7
Productnummer
91319