Gedrag van consumenten, de ontwikkeling van een model in de context van integrated assessment of global change
De consumptie van producten en diensten door mensen oefent een belangrijke invloed uit op het mondiale ecosysteem. Vooralsnog wordt consumptief gedrag impliciet meegenomen in 'integrated assessment' modellen voor 'global change' (b.v TARGETS). In dit rapport worden verschillende theorieën omtrent gedrag samengebracht in een generiek gedragsmodel. Dit gedragsmodel dient als leidraad bij het ontwikkelen van een gecomputeriseerd gedragssimulatieprogramma. Zo'n simulatiemodel vormt een instrument dat gebruikt kan worden bij het verrijken en valideren van toekomstprojecties zoals die worden ontwikkeld met behulp van integrated assessment modellen, en om beleidsmakers aangrijpingspunten te bieden bij het ontwikkelen van beleidsprioriteiten en effectieve strategieën gericht op een duurzame ontwikkeling.
Auteurs
Kenmerken
- Publicatietitel
- Gedrag van consumenten, de ontwikkeling van een model in de context van integrated assessment of global change
- Publicatiedatum
- 31 maart 1997
- Publicatie type
- Publicatie
- Publicatietaal
- Engels
- Productnummer
- 90274